The pursuit of beauty is part of humans' genetic heritage.
Situated in the heart of Brera, a design district par excellence, Florim Showroom has a strategic point of contact with the architecture and design scene of Milan. Living in close cooperation with Italian design, I am still intrigued by the long history of which each company is extremely proud. Founded in 1962, Florim developed from producing single fired white clay tiles to what it is today—one of the leading companies in the field of Italian design.
Based on the idea of combining creativity and passion for design with modern technology, their strategy is occupied on creating a new type of product. A final project is not only beautiful, but moral, with the aim to make people feel comfortable in their own space. With a long story to tell, aside from beauty and innovation, comes sustainability. with a low environmental impact. Upon entering the showroom, there is a short introduction that immediately points to three areas of responsibility: economic, social and environmental. In concrete application, responsibility is not only considered in very high quality, but also in sustainability of product. In recent decades, ecological awareness has become one of the priorities in the sphere of design, and care for nature and awareness of the environment indicate a greater level of thoughtfulness than the aesthetic aspect itself.
La ricerca della bellezza fa parte del patrimonio genetico dell'uomo.
Situato nel cuore di Brera, distretto del design per eccellenza, Florim Showroom è un punto di contatto strategico con la scena dell'architettura e del design milanese. Vivendo in stretta collaborazione con il design italiano, sono ancora incuriosita dalla lunga storia di cui ogni azienda è estremamente orgogliosa. A partire dal 1962 Florim si è evoluta dalla produzione di piastrelle in monocottura in argilla bianca fino a diventare oggi una delle aziende leader nel campo del design italiano.
Basato sull'idea di coniugare creatività e passione per il design con la tecnologia moderna per creare una nuova tipologia di prodotto. Un progetto finale non solo bello, ma morale, con l'obiettivo di far sentire le persone a proprio agio nel proprio spazio. Con una lunga storia da raccontare, oltre alla bellezza e all’innovazione, c’è anche la sostenibilità. a basso impatto ambientale. Entrando nello showroom c'è una breve introduzione che indica subito tre aree di responsabilità: economica, sociale e ambientale. Nell’applicazione concreta, la responsabilità si manifesterebbe nello sviluppo e nella creazione di un prodotto sostenibile e di altissima qualità. Negli ultimi decenni la consapevolezza ecologica è diventata una delle priorità nella sfera del design, e la cura per la natura e la consapevolezza dell’ambiente indicano un livello di attenzione maggiore rispetto all’aspetto estetico stesso.