I was looking for answers, so I went to the seaside. With the sound of the waves crashing against the rocks, an old feeling of longing for the unattainable arose deep within me. As if my home was not on the shores, but inside, in the depths of the sea. It was as if I belonged to mystical and unexplored places that awakened a longing to return to the same places that I had dreamed of for years. With the smell of salt in my hair, I felt the closest to myself that I had ever been — and for the first time in my life, I became sure that I could rely on myself, without any doubts about my own judgments.
At that moment, I was sure that I would always find calm in the sound of the waves, regardless of the cause of the restlessness. I felt such a connection with that unfamiliar blue, that I was convinced that I belonged there by origins. As for more than any existing land and city, it had the ability not only to comfort me, but to strengthen and sharpen me for future challenges. For us dreamers who were afraid of shallow living, a strong dose of audacity and defiance was needed in order to dare to go into the unknown and live by following intuition. All the turning points in my life began on the same shores of this island, while watching the sunrise alone on the rocks, I decided to leave behind my old fears and let a new version of myself live experiences not yet known. On the coast, looking at the fusion of pastel blue tones of sky and sea, with a light morning breeze in my hair, I felt quiet, and my tears merged with the sea and disappeared into it, reminding me of old versions of myself that seemed to, like a Little Mermaid from a fairy tale, returned to its original state and disappeared in the ocean foam on the same shores.
The sea gives a feeling of openness. Looking towards the public, I felt the creation of a new connection with my most intimate secrets, which I began to accept as part of my persona. I was no longer afraid of uncertainty and the unknown, but, on the contrary, of the old and the familiar, which repeatedly locked me in a cage from which I tried to escape. Old fears disappeared endlessly together with the old self that I liberated in the depths, and I just sat on the rocks and waited for a new turning point that I felt with my whole being.
'I must be a mermaid', she said. 'I have no fear of depths and a great fear of shallow living.' (The Four-chambered Heart)
Cercavo delle risposte, così sono andata al mare. Con il suono delle onde che si infrangevano contro le rocce, un vecchio sentimento di desiderio per l'irraggiungibile è emerso nel profondo di me. Come se la mia casa non fosse sulle rive, ma dentro, nelle profondità del mare. Era come se appartenessi a luoghi mistici e inesplorati che risvegliavano il desiderio di tornare negli stessi che avevo sognato per anni. Con l'odore del sale nei capelli, mi sentivo più vicino a me stessa di quanto fossi mai stato e per la prima volta nella mia vita, ero sicura di poter contare su me stessa, senza alcun dubbio sui miei giudizi.
In quel momento, ero sicura che avrei sempre trovato calma nel suono delle onde, indipendentemente dalla causa dell'irrequietezza. Sentivo una tale connessione con quel blu sconosciuto, che ero convinta di appartenere lì per origine. Come per più di qualsiasi terra e città esistente, aveva la capacità non solo di confortarmi, ma di rafforzarmi e affilarmi per le sfide future. Per noi sognatori che avevamo paura di vivere in modo superficiale, era necessaria una forte dose di audacia e sfida per osare di andare verso l'ignoto e vivere seguendo l'intuito. Tutti i punti di svolta della mia vita sono iniziati sulle stesse rive di quest'isola, mentre guardavo l'alba da sola sugli scogli, ho deciso di lasciarmi alle spalle le mie vecchie paure e lasciare che una nuova versione di me vivesse esperienze non ancora conosciute. Sulla costa, guardando la fusione di toni blu pastello del cielo e del mare, con una leggera brezza mattutina tra i capelli, mi sentivo tranquilla e le mie lacrime si fondevano con il mare e vi scomparivano, ricordandomi vecchie versioni di me che sembravano, come una Sirenetta di una fiaba, tornare al suo stato originale e scomparire nella schiuma dell'oceano sulle stesse rive.
Il mare dà una sensazione di apertura. Guardando verso il pubblico, ho sentito la creazione di una nuova connessione con i miei segreti più intimi, che ho iniziato ad accettare come parte della mia persona. Non avevo più paura dell'incertezza e dell'ignoto, ma, al contrario, del vecchio e del familiare, che mi rinchiudevano ripetutamente in una gabbia da cui cercavo di scappare. Le vecchie paure scomparivano all'infinito insieme al vecchio sé che avevo liberato nelle profondità, e mi limitavo a sedermi sulle rocce e ad aspettare una nuova svolta che sentivo con tutto il mio essere.
'Devo essere una sirena', disse. 'Non ho paura delle profondità e ho una grande paura della vita superficiale.' (The Four-chambered Heart)